Kladdkaka
Publicerat den

Jag har minskat på socker, kolhydrater och gluten rejält. Äter väldigt sällan något av ovanstående dels för att jag får sömnsvårigheter, blir illamående, rastlös och seg, men också för att min kropp svullnar upp som en ballong. Jag har hittat många substitut i bland annat lchf- och paleomaten som jag till och med tycker är godare än "vanlig" husmanskost. 
Det här med socker är verkligen inte min grej. Igår åt jag en kycklinggryta med mango shutney i, och gissa vad illamående jag blev efter det!

Till alla hjärtans dag gjorde jag en slags kladdkaka. Sambon och hans familj godkände den utan tvekan!

Recept:

200g mörk choklad. Minst 70%. Jag har använt mintchoklad en gång och vanlig mörk en annan
200 g smör
1 tsk vaniljpulver
4 ägg
Ca 1 msk honung (smaka dig fram)

Smält smör och choklad på låg värme.
Vispa ihop ägg, vaniljpulvret och honungen riktigt luftigt.
Häll chokladsmeten i äggsmeten och vispa ihop.
Häll i en form och grädda i 200 grader i 6 minuter-8 min
Förvara kallt innan servering.

Den är väldigt mäktig men sååå god. Vi åt den tillsammans med grädde och mosade varma hallon.









NAMN
 

MAIL


URL





Spara?