Världens godaste chokladglass!
Publicerat den

Jag gillar ju att hitta nyttigare alternativ när det kommer till mat och desserter. Kan inte säga att jag lever ett liv helt utan socker (det finns ju dolt socker i mycket) men varken jag eller Hubby använder det när vi lagar mat eller bakar. Vi köper också sällan livsmedel med socker i och läser nästan alltid på innehållsförteckningen samt jämför livsmedlen. Naturligt, utan tillsatser och ekologiskt är det vi brukar gå efter!
Nog om det, här ska ni få recept på typ världens godaste glass:

1 stor portion:
2 frysta bananer (skala och dela innan infrysning)
3-4 msk kakao beroende på tycke och smak
0,5-1 msk honung (smaka av innan du häller i för mkt)
0,5 dl kokosmjölk eller vatten (går säkert med vanlig mjölk också)

Ta fram bananen från frysen ett par minuter innan tillagning.
Mixa den frysta bananen med en mixer, blanda sen i resten av ingredienserna och mixa till en jämn smet. Ställ in i frysen i ca 20-30 min innan serverin., Servera med önskat tillbehör, jag brukar äta glassen med vispad grädde. Mmmums!!!










NAMN
 

MAIL


URL





Spara?